Enter Title

Minimaliseren
Fecamo Confederatie Bouw, dat in 1946 werd opgericht als vzw, is in België de Beroepsfederatie van de aannemers-tegelzetters en mozaïekbewerkers.
Het is één van de 17 beroepsfederaties, aangesloten bij de Confederatie Bouw.

Haar doelstelling bestaat uit het vertegenwoordigen van haar leden en het opzetten van activiteiten en diensten die hun belangen ten goede moeten komen. Zij heeft ook tot taak initiatieven te steunen op gebied van beroepsopleiding en beroepspromotie.

Wij verdedigen de beroepsbelangen van onze leden-tegelzetters en verlenen hen individueel dienstbetoon.

Bezoek Strobouw

Op dit smalle terrein heeft de ontwerper gestreefd naar een alternatief voor de passiefstandaard door bioklimaatprincipes te integreren: de straatgevel is naar het zuiden georiënteerd om zoveel mogelijk zon binnen te laten, de achtergevel is half ingegraven.

Er is geen mechanisch ventilatiesysteem voorzien, de ventilatie gebeurt op natuurlijke wijze. Een massakachel voorziet in de verwarmingsbehoeften. Thermische zonnepanelen zijn voorzien om 70% van de SWW-behoeften te dekken. Uit ecologische en comfortoverwegingen werd gekozen voor natuurlijke materialen om het gebouw te isoleren: strobalen in de bovengrondse buitenmuren met een totale dikte van 52 cm en hennepbeton in de ingegraven muren.

Alle elementen van de gevel en van het dak worden als geprefabriceerde elementen op de bouwplaats geleverd. Fouten op de bouwplaats en snijafval worden dus tot een minimum beperkt. Wegens de snelle montage kunnen de elementen gemakkelijker buiten de periodes van weerverlet gemonteerd worden.

Architect: Karbon’scrl
Algemeen aannemingsbedrijf: Hobo Construction, Paille Tech, Evia Partner